Asiakaspalvelu
0

Näin ostat verkkokaupasta

Tuotteiden lisääminen ostoskoriin

Valitse tuote siirtämällä se ostoskoriin tuotelistanäkymästä tai tuotesivulta. Valitse myös tuotteen kappalemäärä, valinnan voi tehdä myös ostoskorissa. Huomioi, että jollain tuotteilla täytyy tehdä myös väri-, koko-, tms. valinta ennen ostoskoriin siirtämistä. Tehtyäsi valinnat paina Lisää ostoskoriin -painiketta. Saat ruudulle ilmoituksen tuotteen lisäämisestä ostoskoriin ja sivun yläkulmassa olevissa ostoskärryissä näkyy tuotteita.

Kirjautuneet käyttäjät voivat tallentaa suosikkituotteita myös Muistilistaan valmiiksi seuraavaa ostoskertaa varten.

Ostamisen vaiheet

1. Ostoskorissa

Näet ostokorisi tuotelistan viemällä hiiren ostoskärryn päälle. Pääset ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevaa ostoskärrykuvaketta.

Ostoskorissa näet kaikki tilauksen tuotteet ja määrät. Voit vielä muokata ostoskorin sisältöä, esim. muuttaa määriä tai poistaa tuotteita. Voit myös siirtää tuotteita muistilistaan.

Ostoskorissa näet tilauksesi rivien summat sekä tilauksen loppusumman. Voit myös aktivoida mahdollisen kampanja-koodin tai käyttää sinulle myönnetyn kupongin.
Toimituskulut näet sen jälkeen kun olet valinnut toimitustavan ja syöttänyt toimitusosoitteen.

Ostoskorissa sinulle näytetään myös tuotteen oletustoimitusaika. Verkkokaupan asiakaspalvelu vahvistaa arvioidun toimitusajan sähköpostitse sinulle.
Jatka ostoksia -painikkeesta voit vielä jatkaa ostosten tekemistä verkkokaupassa.

Kassalle -painikkeesta siirryt varsinaiseen ostoprosessiin.

1. Jos haluat siirtyä varsinaiseen ostoprosessiin eli tilaus- ja maksutapahtumaan, paina sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Ostoskori-kuvaketta tai ollessasi ostokorissa Kassalle-painiketta.

2. Tilaajatiedot

Sisäänkirjautuminen:
Tässä vaiheessa valitset, teetkö tilauksen kirjautuneena vai ilman kirjautumista sekä ilmoitat tilaajan tiedot.

Rekisteröitynyt asiakas

Jos olet jo rekisteröitynyt verkkokauppaan, jatka kirjautumalla sisään omilla tunnuksillasi. Näin saat kaikki edut käyttöösi ja säästät aikaa ja vaivaa. Rekisteröityneen asiakkaan ei tarvitse syöttää erikseen tilaajatietoja. Halutessasi voit valita tai antaa tilaajatiedoista poikkeavan toimitusosoitteen. Laita ruksi kohtaan Toimitus eri osoitteeseen kuin tilaajan osoite, jolloin pääset lisäämään toimitusosoitteen.

Oletko uusi asiakas

Voit rekisteröityä Rekisteröidy -linkistä, ennen kuin tilaat.
Anna viralliset nimi- ja yhteystiedot ilman lyhenteitä. Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

Jatka kirjautumatta

Ostoksia voi siis tehdä myös ilman tunnuksia. Rekisteröitymällä saat kuitenkin kaikki edut käyttöösi. Voit esimerkiksi keskeyttää ostoksesi ja ostoskorisi jää muistiin, jolloin voit jatkaa ostoksiasi joskus myöhemmin. Rekisteröitynyt asiakas voi lisätä tuotteita myös muistilistalle.

Voit jatkaa kassalle rekisteröitymättä. Jos muutat mielesi, voit myöhemmässäkin vaiheessa rekisteröityä verkkokauppaan helposti ja kätevästi.

Tilaajatiedot

Tilaajan tiedot ovat pakollisia tietoja. Anna viralliset nimi- ja yhteystiedot ilman lyhenteitä.
Voit valita toimitusosoitteeksi muun osoitteen kuin tilaajan oman osoitteen. Sähköpostiosoitettasi tarvitsemme, jotta voimme vahvistaa tilauksesi. Kuljetusliike soittaa antamaasi puhelinnumeroon sopiakseen tarkemman toimitusajankohdan. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon, sinulle ilmoitetaan, kun tilaus on noudettavissa.

3. Tilaustiedot

Tilaajatiedot

Tällä sivulla näet syöttämäsi tilaajatiedot.

Tilausta koskevat lisätiedot ja kuljetusohjeet asiakaspalvelulle

Tässä kohdassa voit halutessasi laittaa lyhyen viestin asiakaspalvelullemme koskien toimitustasi.

Tilauksen/laskun viite

Tässä kohdassa voit halutessasi antaa tilaukselle oman viitteesi.
Antamasi viite näkyy tilausvahvistuksessa sekä laskussa, mikäli tilaat tuotteet laskulla.

Toimitustapa

Valitse haluamasi toimitustapa:
nouto myymälästä, jolloin voit valita myymälän, josta haluat noutaa tuotteesi
nouto Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista
kotiinkuljetus, voit syöttää toimitukseen liittyviä ohjeita kuljettajalle

Joillekin toimitusmyyntituotteille ainoa mahdollinen toimitustapa on kotiinkuljetus.

Tilaus-ja toimitusehdot

Tutustu tilaus ja toimitusehtoihin. Hyväksy tilaus- ja toimitusehdot klikkaamalla linkkiä ja valitsemalla ruksi.
Klikkaa JATKA -painiketta.

4. Yhteenveto

Näet yhteenvedon koko tilauksestasi ennen maksuvaiheeseen siirtymistä. Yhteenveto-sivulta voit halutessasi palata muokkaamaan tilauksen tietoja, kuten toimitusosoitetta, vastaanottajaa jne.
Yhteenveto-sivulla näet kaikki tilauksen oleelliset tiedot: tuotteet, hinnat, toimitustavan, toimitusosoitteen, lisäpalvelut ja tilauksen lopullisen summan.
Jatka tästä klikkaamalla SIIRRY MAKSAMAAN –painiketta.

5. Maksaminen

Maksutavan valinta on ostotapahtuman viimeinen vaihe ennen tilauksen hyväksymistä.


Kun olet maksanut tilauksen verkkopankin, luottokunnan tai Maksuturvan lasku ja erämaksu palveluissa tilaus lähtee käsittelyyn. Tilausta ei voi enää tämän jälkeen muuttaa. Huom! Verkkomaksun jälkeen palaat automaattisesti verkkokauppaan, jolloin tilauksesi kuittaantuu maksetuksi. Jos verkkopankista palaaminen ei tapahdu automaattisesti, klikkaa paluu palveluntarjoajan sivulle linkkiä.

Mikäli olet STARKin laskutusasiakas ja rekisteröitynyt verkkokauppaan, sinulla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös STARK-lasku. Tilauksesi lähtee käsittelyyn valittuasi STARK–laskun maksutavaksi. Tilausta ei voi enää tämän jälkeen muuttaa.

Ostoprosessin eri vaiheissa voit halutessasi palata aikaisempiin vaiheisiin muokkaamaan tilaustasi tai keskeyttää ostotapahtuman, et kuitenkaan enää vaiheen 5. Maksaminen jälkeen. Tämän jälkeen voit tehdä muutokset vain verkkokaupan asiakaspalvelun kautta.

Maksamisen jälkeen saat näkyviin yhteenvedon tilauksestasi. Voit halutessasi tulostaa yhteenvedon tai siirtyä verkkokaupan etusivulle.

Tilausyhteenveto

Tilausyhteenveto-sivu on tilauksen kuitti ja se lähetetään automaattisesti sähköpostiisi. Yhteenveto -sivulta näet tilauksen sisällön, hinnat, maksutavan, toimitustavan ja muita tilaukseesi liittyviä asioita.
Rekisteröityneet asiakkaat voivat seurata tilausta valitsemalla Omat tiedot ja Tilauksen seuranta.

6. Tilausvahvistus

Tilausvahvistus lähetetään sinulle sähköpostilla sen jälkeen, kun asiakaspalvelumme on käsitellyt tilauksesi. Tilausvahvistuksessa vahvistamme sinulle tarkemman toimitusaika-arvion. Kuljetusliike soittaa ja sopii tarkemman toimitusajankohdan lähempänä toimitusta tai myymälästä/postista ilmoitetaan sinulle milloin tuotteesi on valmiit noudettavaksi.

Tarvitsetko apua?

Mikäli haluat lisätietoja tuotteista, sinulla on ongelmia rekisteröitymisessä, kirjautumisessa verkkokauppaan tai tilauksen tekemisen kanssa, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Autamme mielellämme!

Verkkokaupan asiakaspalvelu palvelee 24/7.
verkkokauppa@stark-suomi.fi

093 5417 704