Asiakaspalvelu
0

Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot kuluttajakaupassa

Yleistä

STARK -verkkokauppa noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia. Yritysasiakkaille sovelletaan Suomen Rautakauppayhdistys ry / Rasi ry:n yleisiä myyntiehtoja.

STARK -verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla.

STARK-verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Manner-Suomeen, johon on kiinteä tieyhteys. Mikäli haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille, sisävesien saariin (ei tieyhteyttä) tai pohjoisimpaan Suomeen, on hyvä ottaa ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmistaa onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.

Hyväksymällä STARK -verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy, että STARK -verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Mikäli olet STARK kanta-asiakas, muista ilmoittaa rekisteröityessäsi asiakaskortin numero, sillä vain rekisteröitymällä ja ilmoittamalla kanta-asiakaskortin numeron, saat käyttöösi kanta-asiakkaan edut. STARK ei hyvitä jälkikäteen mahdollisia kanta-asiakasetuja.

Toimitusaika

Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.
Tuotteiden toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti. Toimitusaika on mainittu tuotetietojen yhteydessä. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on n. 3-6 arkipäivää. Toimitusmyyntituotteilla toimitusaika voi olla tätä pidempi.

Tilauksen päivityksen jälkeen tilaus siirtyy asiakaspalvelumme käsiteltäväksi. Tällöin varmistuu myös tarkempi toimitusaika. Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus sähköpostilla, jossa vahvistetaan tuotteen arvioitu toimitusajankohta. Lisäksi kuljetusliike soittaa asiakkaalle varmistaakseen tarkemman toimitusajankohdan. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon myymälästämme, Postin noutopisteestä tai automaatista sinulle ilmoitetaan, kun tilaus on valmis noudettavaksi.

Mikäli tuotteen käsittely- ja toimitus jostain syystä viivästyy arvioidusta ajankohdasta, asiakaspalvelumme ilmoittaa siitä mahdollisimman pian.

Toimitustavat

Tilaukset toimitetaan asiakkaan tilauksella ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Tilaukset toimitetaan haluttuun osoitteeseen tilauksella ilmoitetuilla toimituskuluilla. Mikäli haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai ulkomaille ota yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelumme varmistaa onko tilaaminen mahdollista ja aiheutuuko tästä lisäkuluja.

Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Tilatut tuotteet voi myös noutaa asiakkaan valitsemasta myymälästämme tai Postin noutopisteestä. Tuotteet voi tilata myös suoraan kotiin toimitettuna silloin kun tuote kokonsa tai painonsa puolesta on mahdollista toimittaa näillä toimitustavoilla.

Mahdolliset tuotekohtaiset erityistoimitusehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä.

Varastotuotteet

Kaikki varastotuotteet on mahdollista tilata haluttuun toimitusosoitteeseen toimitettuna tai noudettuna valitusta STARK –myymälästä. Pienemmät tuotteet on mahdollista noutaa Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista.

Mikäli varastotuotteita sisältävä tilaus sisältää useamman kuin yhden tuotteen, pyrimme toimittamaan koko tilauksen yhteislähetyksenä.

Toimitusmyyntituotteet

Toimitusmyyntituotteiden osalta hyödynnämme toimituksissamme pääsääntöisesti tavarantoimittajiemme voimassaolevia kuljetussopimuksia, jolloin toimitustapa on tavarantoimittajakohtainen. Kun samalta tavarantoimittajalta tilataan useita eri tuotteita samanaikaisesti, tilaus pyritään toimittamaan yhteislähetyksenä. Yhteislähetyksessä järjestelmämme ilmoittaa automaattisesti koko tilauksen toimituskustannukset.

Kotiinkuljetus

STARKin kotiinkuljetus

Asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen. Tällöin tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen, mutta toimitukseen ei kuulu tuotteen siirtäminen rakennuksen sisälle/yläkertaan. Toimitukselle on selkeästi osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta, joko perälaitanostimella tai ajoneuvonosturilla.

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma–pe klo 9–21, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9–14.

Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie ja että purkupaikalle on vapaa pääsy tarvittaessa myös yhdistelmäajoneuvolla, riippuen tilatun tuotteen vaatimuksista. Lisäksi asiakkaan tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta.

Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
• ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
• asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme

Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

Postin kotiinkuljetus Express Flex

Kotiinkuljetuksissa (Express Flex) edellytämme esteetöntä pääsyä kohteeseen. Vastaanottajan vastuulla on lattioiden riittävä suojaaminen. Kuljetusyksikössä sisälle asti vietävän, yksittäisen kollin maksimipaino on enintään 120 kg. Sitä painavammat puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan auton välittömässä läheisyydessä.

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Mikäli vastaanottajaa ei kahden yhteydenottoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle yhteydenottopyyntö toimitusajankohdasta sopimiseksi. Kuljetusyksiköitä ei voi noutaa, vaan ne toimitetaan aina kotiin. Palveluun kuuluu yksi toimitusyritys. Toimitukset ovat arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21:en asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan pääsääntöisesti klo 9–14.

Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu.

Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen.

Posti säilyttää kuljetusyksikköä saapumisviikon ja yhden täyden kalenteriviikon. Tämä jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa pakettikortti ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie ja että purkupaikalle on vapaa pääsy tarvittaessa myös yhdistelmäajoneuvolla, riippuen tilatun tuotteen vaatimuksista. Lisäksi asiakkaan tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta.

Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:

• ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
• asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.
Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

Nouto

Nouto myymälästä

Nouto myymälästämme on asiakkaalle maksuton.
Myymälänoudoissa asiakkaalle lähetetään tekstiviesti, kun tuotteet ovat noudettavissa. Tekstiviestissä kerromme myös mistä tuotteet ovat noudettavissa.
Noutaessaan verkkokauppatilausta asiakkaalla pitää olla mukanaan tilausvahvistus tai STARK tekstiviesti-ilmoitus sekä henkilöllisyystodistus.

Katso noutopisteet

Nouto postin toimipisteestä

Paketti toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuneesta paketista tekstiviestillä tai sähköpostilla, joten muistathan tarkistaa, että tilauksen puhelinnumero ja sähköpostiosoite on oikein.
Posti säilyttää lähetyksiä saapumisviikon jälkeen kaksi täyttä kalenteriviikkoa.
Toimituksen maksimikoko 35 kg, 120 cm x 60 cm x 60 cm.

Nouto Postin pakettiautomaatista 6,90 €

Paketti toimitetaan valitsemaasi SmartPOST -pakettiautomaattiin.
Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuneesta paketista aina tekstiviestillä tai sähköpostilla, joten muistathan tarkistaa, että tilauksen puhelinnumero ja sähköpostiosoite on oikein.
Viestin mukana tulee avauskoodi jonka avulla paketin saa lunastettua automaatista.
Paketti on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.
Toimituksen maksimikoko: 35 kg ja 60x36x60 cm.

Toimituskulut

STARKin verkkokaupasta toimitettavien tuotteiden toimituskulut määritellään tuotteen koon, painon sekä etäisyyden toimitusosoitteeseen perusteella. Toimituskulut eivät sisällä tuotteen kantamista/siirtämistä esimerkiksi rakennuksen sisälle/yläkertaan.
Mikäli tuotteelle on mahdollista Postin kotiintoimitus kuljetusyksikössä sisälle asti vietävän, yksittäisen kollin maksimipaino on enintään 120 kg. Sitä painavammat puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan auton välittömässä läheisyydessä.
Toimituskustannukset näet tilausta tehdessäsi. Asiakkaan maksettavaksi tulee vain tilauksella ilmoitetut toimituskulut.

Maksaminen

STARK -verkkokaupassa voi maksaa ostoksesi suomalaisissa verkkopankeissa verkkomaksulla ja luottokorteilla, jotka on lueteltu jäljempänä sekä Maksuturva Group Oy:n tarjoamalla laskulla tai erämaksulla.  

Maksupalvelun tarjoaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksun saajana on Maksuturva Group Oy.

STARKin kanta-asiakkaat, jotka ovat sopineet myymälässämme maksutavaksi laskutuksen, voivat maksaa verkkokaupassa myös laskulla. Laskulla maksaminen ja kanta-asiakasetujen saaminen edellyttää rekisteröitymisen yhteydessä henkilötunnuksen ilmoittamista tunnistautumista varten. Verkkokauppa ei tallenna henkilötunnusta.

Verkkopankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron tai MasterCard-kortit)

Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.
Maksamisen yhteydessä ei tallenneta luottokortti- tai pankkitietoja.

Laskulla tai erämaksulla ostaminen, vain kuluttaja-asiakkaille

Maksuturva Lasku- ja erämaksupalvelu mahdollistaa sinulle turvallisen ja joustavan vaihtoehdon ostostesi rahoittamiseen yhdessä tai useammassa erässä. Lasku- ja erämaksupalvelun luotonantajana toimii Lindorff Invest Oy.

Voit valita maksutavaksi

-laskun, kun ostoksesi arvo ylittää 20 euroa tai
-erämaksun, kun ostoksesi arvo ylittää 70 euroa

ja on enintään 3 000 euroa. Maksutapa edellyttää suomalaista henkilötunnusta, vakituista, virallista kotiosoitetta Suomessa ja 20 vuoden ikää. Maksutapa on käytössä vain yksityishenkilöille. Oma luottokielto tai salatut tiedot estävät maksutavan käytön.

Laskulla ja erämaksulla ostaminen edellyttää tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi pankin TUPAS-palvelussa. Toimitus voidaan tehdä haluamaasi toimitusosoitteeseen, oli se sitten pakettiautomaatti, kesämökki tai työpaikkasi. Luottotietosi tarkistetaan luottotietoyhtiöltä ja sen perusteella tehdään reaaliaikainen luottopäätös. Luottopäätöksen ja tarkistukset toteuttaa Lindorff Oy, eivätkä tiedot tallennu myyjän asiakastietorekisteriin. Henkilötietojasi käytetään ainoastaan luoton myöntämiseen.

Hyväksytyn luottopäätöksen ja ostotapahtuman jälkeen saat laskun toiveesi mukaisesti joko sähköpostitse tai paperilaskuna. Huomioithan, että lasku toimitetaan aikaisintaan n. kahden viikon kuluttua tilauksen toimittamisesta. Näin siksi, että saat aina ajantasaisen laskun, jossa on huomioitu myös mahdolliset palautukset. Lisätietoja mahdollisesta kielteisestä luottopäätöksestä voit tarvittaessa tiedustella Lindorffin asiakaspalvelusta.

Valitessasi laskuvaihtoehdon, saat ostoksellesi aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. Jos päätät maksaa ostoksesi erissä, sinun tulee hyväksyä ostostasi koskeva erämaksusopimus Lindorff Invest Oy:n kanssa verkko-ostosta tehdessäsi, ja valita annetuista vaihtoehdoista itsellesi parhaiten sopiva maksuaikataulu. Hyödynnettävissäsi on ostoksen summasta riippuen vaihtoehtoja 3 – 24 erän välillä.

Maksuerät laskutetaan kuukausittain. Luoton kuukausimaksu kustakin erästä on 3,95 € ja erämaksun korko 19,90 %. Todellinen vuosikorko laskettuna 1 000 € luotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja kuukausimaksut huomioiden on 33,23 %. Ostoksen kokonaissumma on näin ollen 1147,40 €.  Palvelu ei sido sinua pysyvään luottosuhteeseen. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaisen kulut ja korot. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaisen kulut ja korot.

Voit tutustua

-lasku- ja erämaksupalvelun yleisiin luottoehtoihin ja
-vakiomuotoiseen eurooppalaiseen kuluttajatieto –lomakkeeseen
ja tallentaa ne itsellesi oston varmennuksen yhteydessä.

Palautusten käsittely

Mikäli palautat tuotteita sinun tulee olla aina ensin yhteydessä STARK -verkkokaupan asiakaspalveluun. Lindorff hyvittää avointa luottoa automaattisesti saatuaan tiedon Maksuturvalta hyväksytystä palautuksesta. Mikäli kyseeseen tulee jo maksetun suorituksen palautus, sinun tulee toimittaa henkilö- ja tiliyhteystietosi kirjallisesti Lindorffin asiakaspalveluun.

Sähköpostitse: eramaksu@lindorff.fi, otsikolla Lindorff Invest Oy/suorituksen palautus
Postitse: Lindorff Oy/ Laskutusasiakaspalvelu, PL 20, 20101 Turku tai

Yhteystiedot:
Asiakaspalvelu laskuun ja erämaksuun liittyen
Verkkopalvelu: bill.lindorff.fi
Puhelinpalvelu: 02 2700 550 arkisin kello 8-20 ja lauantaisin kello 10-15 (hinta: normaali paikallis- tai kaukopuhelumaksu)
Sähköposti: eramaksu@lindorff.fi

Maksuturva Group Oy
y-tunnus: 2121703-0
Ruoholahdenkatu 23
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
www.maksuturva.fi

Tilauksen hyväksyminen

Kun Asiakas on hyväksynyt tilauksensa Maksaminen –vaiheen jälkeen, sitä et voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos tilausta halutaan vielä muuttaa, on otettava yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.
Asiakas saa hyväksymästään tilauksesta sähköisen tilausyhteenvedon sekä tilausvahvistuksen, sen jälkeen kun asiakaspalvelu on käsitellyt tilauksen. Tilausvahvistuksesta näkyy tilauksen tiedot sekä tarkempi toimitusaika. Säilytä tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Kun asiakas on jättänyt tilauksensa, se siirtyy käsiteltäväksi asiakaspalveluumme. Jos tuote on varastotuote (toimitettavissa suoraan STARKin varastosta) on sen toimitusaika n. 3-10 arkipäivää. Mikäli tilaus sisältää useampia varastotuotteita, pyritään toimittamaan tuotteet yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, verkkokaupan asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen yhteyttä sopiakseen toimitusajasta.

Mikäli et saa tilausyhteenvetoa heti tilaamisen jälkeen, tarkoittaa se, että tilaus ei ole rekisteröitynyt järjestelmäämme. Ota tällöin välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Oikeus evätä tilaus

STARKilla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa. Mahdollisesti evätystä tilauksesta asiakaspalvelu lähettää erillisen tiedon asiakkaalle.

Tilauksen tarkastaminen

Tarkasta tilaamasi tuotteiden ja pakettien kunto heti tilausta vastaanottaessasi. Mikäli huomaat virheitä/kolhuja paketissa, laita huomioistasi maininta rahtikirjaan allekirjoittamisen yhteydessä ja ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun.

Tuotteen vaihto ja palauttaminen

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi ja toivomme, että tilaamasi tuotteet vastaavat odotuksia. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, tutustu alla olevaan vaihto- ja palautusohjeeseen.

Verkkokaupan asiakaspalvelu auttaa tuotteiden vaihtoon ja palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Voit ilmoittaa palautuksesta/peruutuksesta myös palautuslomakkeella

Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Voit peruuttaa sopimuksen ilmoittamalla siitä STARK -verkkokauppaan viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi peruuttaa. Pelkkä tuotteen palautus ei peruuta sopimusta. Tuotteen palautuksesta tulee sopia aina ensin STARK-verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

Sinulla on huolenpitovelvollisuus tuotteesta, mikäli aiot käyttää peruuttamisoikeutta. Mikäli peruutat sopimuksen tuotteen käyttöönoton jälkeen, olet velvollinen korvaamaan STARKille tuotteen arvon alentumisen. Asiakkaana olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tuotteen palauttaminen

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta STARK -verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen. Tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote ei kokonsa tai painonsa takia edellytä erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehti itse palautuskustannuksista.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet..
Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Maksujen palauttaminen

Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan tuotteen. Verkkopankissa maksettujen tilausten palautuksien kyseessä ollen asiakaspalvelu kysyy palautuksen sopimisen yhteydessä asiakkaan pankkitilin tilinumeron.
Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä.

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Verkkokaupan toimituksen mukana tuleva lähetyslista on samalla takuutodistus, ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta.

Takuuaika alkaa ostokuitin tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.
Noudata tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.

STARK -verkkokauppa vastaa tuotteessa mahdollisesti ilmenevästä virheestä, vaikka takuuaika olisi jo päättynyt. Tämä lakisääteinen virhevastuu kattaa myös tuotteet, joissa erillistä takuuta ei ole myönnetty.

Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

Selvät hintavirheet

STARK -verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
• jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
• jos satojen eurojen arvoisen työkalun hinnaksi ilmoitetaan esim. 49 euroa tai
• jos tuhansien eurojen arvoisen pihamökin hinnaksi ilmoitetaan esim. 559 eur.

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Jos tavaraa, tilausta tai toimitusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi tai https://webgate.ec.europa.eu/odr)

Ylivoimainen este

STARK-verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä STARK -verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Asiakasviestintä

STARKin verkkokauppa voi lähettää markkinointiluvan antaneille asiakkailleen markkinointiviestejä sekä asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Rekisteröityessään verkkokauppaan, asiakas voi joko sallia tai kieltää markkinointiviestien lähettämisen Omat tiedot -sivuilla tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen STARK-verkkokaupasta. Hyväksymällä STARK-verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan STARK asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi. Tarkempia tietoja asiakastietojen käsittelystä saat tietosuojaselosteestamme.

Ehtojen muuttaminen

STARK-verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista.

Turvallinen ostaminen

STARK -verkkokaupasta ostaminen on turvallista. Verkkokaupassa kerättävät asiakastiedot (tilaushetkellä tai rekisteröidyttäessä) siirtyvät STARKin käyttöön suojatussa verkkoyhteydessä (SSL-salaus). STARKilla käytössä on Digicert EV SSL sertifikaatti. Sertifikaatti kertoo verkkosivuston luotettavuudesta ja siitä, että sivusto huolehtii asianmukaisesti henkilötietojen käsittelystä.


 

Evästeiden käyttö

Stark-suomi.fi verkkokaupassa on käytössä cookie-toiminto eli evästeitä. Eväste on pieni käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, jonka avulla on mahdollista tunnistaa sivuilla vierailevat kävijät. Tämä helpottaa kävijöiden kirjautumista sivuille. Evästeiden avulla verkkokauppa voi tarjota asiakkaille yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita.

Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Eväste -toiminnon voi kytkeä pois selaimesta. Evästeen poiskytkeminen käytöstä saattaa vaikuttaa palveluiden toimintaan.

Tietosuoja verkkokaupassa

STARK huolehtii asiakastietojen asianmukaisesta käsittelystä ja säilyttämisestä. Lisää tietoa STARKin tietosuojasta saat linkistä tietosuoja.

Verkkokaupan asiakaspalvelu palvelee sinua 24/7.
verkkokauppa@stark-suomi.fi

093 5417 704