Asiakaspalvelu
0

Toimitustavat

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi noutaa mistä tahansa STARK-myymälästä, Postin noutopisteestä tai tilata suoraan kotiin toimitettuna. Kotiinkuljetuspalvelu koskee Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.Tuotteet voi tilata myös suoraan kotiin toimitettuna silloin kun tuote kokonsa tai painonsa puolesta on mahdollista toimittaa näillä toimitustavoilla.

Mahdolliset tuotekohtaiset erityistoimitusehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä.

Mikäli haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai ulkomaille ota yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelumme varmistaa onko tilaaminen mahdollista ja aiheutuuko tästä lisäkuluja.

Varastotuotteet

Kaikki varastotuotteet on mahdollista tilata haluttuun toimitusosoitteeseen toimitettuna tai noudettuna valitusta STARK –myymälästä. Pienemmät tuotteet on mahdollista noutaa Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista.

Mikäli varastotuotteita sisältävä tilaus sisältää useamman kuin yhden tuotteen, pyrimme toimittamaan koko tilauksen yhteislähetyksenä.

Toimitusmyyntituotteet

Toimitusmyyntituotteiden osalta hyödynnämme toimituksissamme pääsääntöisesti tavarantoimittajiemme voimassaolevia kuljetussopimuksia, jolloin toimitustapa on tavarantoimittajakohtainen.

Kun samalta tavarantoimittajalta tilataan useita eri tuotteita samanaikaisesti, tilaus pyritään toimittamaan yhteislähetyksenä. Yhteislähetyksessä järjestelmämme ilmoittaa automaattisesti koko tilauksen toimituskustannukset.

Nouto

Nouto myymälästä 0 €

Nouto myymälästämme on asiakkaalle maksuton.
Myymälänoudoissa asiakkaalle lähetetään tekstiviesti, kun tuotteet ovat noudettavissa. Tekstiviestissä kerromme myös mistä tuotteet ovat noudettavissa.
Noutaessaan verkkokauppatilausta asiakkaalla pitää olla mukanaan tilausvahvistus tai STARKin tekstiviesti-ilmoitus sekä henkilöllisyystodistus.

Katso noutopisteet

Nouto postin toimipisteestä

Paketti toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuneesta paketista tekstiviestillä tai sähköpostilla, joten muistathan tarkistaa, että tilauksen puhelinnumero ja sähköpostiosoite on oikein.
Posti säilyttää lähetyksiä saapumisviikon jälkeen kaksi täyttä kalenteriviikkoa.
Toimituksen maksimikoko 35 kg, 120 cm x 60 cm x 60 cm.

Paketti toimitetaan valitsemaasi SmartPOST -pakettiautomaattiin.

Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuneesta paketista aina tekstiviestillä tai sähköpostilla, joten muistathan tarkistaa, että tilauksen puhelinnumero ja sähköpostiosoite on oikein.
Viestin mukana tulee avauskoodi jonka avulla paketin saa lunastettua automaatista.
Paketti on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.
Toimituksen maksimikoko: 35 kg ja 60x36x60 cm.

Kotiinkuljetus

STARKin kotiinkuljetus

Asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen. Tällöin tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen, mutta toimitukseen ei kuulu tuotteen siirtäminen rakennuksen sisälle/yläkertaan. Toimitukselle on selkeästi osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta, joko perälaitanostimella tai ajoneuvonosturilla.

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma–pe klo 9–21, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9–14.

Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.
Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie ja että purkupaikalle on vapaa pääsy tarvittaessa myös yhdistelmäajoneuvolla, riippuen tilatun tuotteen vaatimuksista. Lisäksi asiakkaan tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta.

Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
• ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
• asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme

Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

Postin kotiinkuljetus Express Flex

Kotiinkuljetuksissa (Express Flex) edellytämme esteetöntä pääsyä kohteeseen. Vastaanottajan vastuulla on lattioiden riittävä suojaaminen. Kuljetusyksikössä sisälle asti vietävän, yksittäisen kollin maksimipaino on enintään 120 kg. Sitä painavammat puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan auton välittömässä läheisyydessä.

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Mikäli vastaanottajaa ei kahden yhteydenottoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle yhteydenottopyyntö toimitusajankohdasta sopimiseksi. Kuljetusyksiköitä ei voi noutaa, vaan ne toimitetaan aina kotiin. Palveluun kuuluu yksi toimitusyritys. Toimitukset ovat arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21:en asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan pääsääntöisesti klo 9–14.

Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu.

Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen.

Posti säilyttää kuljetusyksikköä saapumisviikon ja yhden täyden kalenteriviikon. Tämä jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.
Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.
Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa pakettikortti ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie ja että purkupaikalle on vapaa pääsy tarvittaessa myös yhdistelmäajoneuvolla, riippuen tilatun tuotteen vaatimuksista. Lisäksi asiakkaan tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta.

Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
• ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
• asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme

Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

Verkkokaupan asiakaspalvelu palvelee sinua 24/7.

verkkokauppa@stark-suomi.fi
093 5414 704