0
Asiakaspalvelu

STARK Lappeenrannan uudistus tehosti asiointia

STARK Lappeenranta viritettiin talven aikana uuteen kuosiin, tehostamaan rakentavan asiakkaan asiointia. Yksikönpäällikkö Jukka Heinonen kertoo, että konseptiuudistuksen lähtökohta oli asiakaspolun selkeyttäminen ja jouduttaminen myymälässä ja noutopihalla. Hän on vakuuttunut, että palvelut tukevat nyt entistä vahvemmin toisiaan, ja näin rakentajan ajankäyttö tehostuu ja työmaa etenee tehokkaammin.



- STARK Lappeenranta on rakentajan ykkösasiointipaikka tällä seudulla, toteaa uudistuksesta iloitseva Jukka Heinonen. Haluamme palvella vielä entistä kattavammin meille tärkeitä asiakasryhmiä. Siksi lähdimme toteuttamaan uudistusta nimenomaan rakentavan asiakkaan asiointipolku ja päivittäiset tarpeet kirkkaana mielessä. Omien hankkeiden suunnittelu ja materiaalien valinta on rakentajalle nyt merkittävästi entistä helpompaa.

- Uudistetussa myymälässä yhdistetty asiakaspalvelu ja kassa sijaitsevat sisääntulon läheisyydessä, jolloin myymälään tuleva asiakas saa heti luontevasti ohjausta tarpeeseensa. Yhdistimme myös yritys- ja rakennuspalvelun samaan palvelupisteeseen myymälän takaosassa. Kun rakentaja astuu myymälään, hän näkee heti ovelta mihin suuntaan suunnistaa, ja pääsee hyödyntämään myyjiemme ammattitaitoa. Lisäksi opasteet ja hyllyn päädyt vaihtuivat selkeämmiksi, tukien asiakkaan luontevaa, omatoimista kulkua myymälässä.

Ammattirakentajalle kohdennettu valikoima

Heinonen kertoo, että valikoimaa on uudistuksen yhteydessä terävöitetty ja kohdennettu ennen kaikkea ammattirakentajan tarpeisiin:

- Työmaiden tehokkuusvaatimukset kasvavat koko ajan. Me haluamme olla mukana tässä prosessissa: Auttaa rakentajia ja työmaita toimimaan kustannustehokkaammin. Pystymme tarjoamaan rakentajille kohdennettua ja terävöitettyä valikoimaa ja helpottaa heidän asiointiaan. Nostan tässä vain yhden esimerkin: Otimme valikoimaan Mapei-vedeneristeet, luotettavat pohjoisiin olosuhteisiin kehitetyt tuotteet. Valikoimassa on mm. kiinnityslaastit, tasoitteet, saumausaineet ja pohjusteet sekä vedeneristeet, korjauslaastit ja valumassa.

Uudelleen järjestämällä ja hyllylaivoja lyhentämällä Lappeenrannassa lisättiin lavapaikkoja myymälän keskeiselle paikalle. Näin raivattiin lisätilaa rakentajan tärkeille, jokapäiväisille tarpeille myymälän massa-alueelta. Lavapaikkoja on yli sata. Näistä rakentaja saa helposti ja nopeasti akuutit tarpeet matkaansa.

- Terävöitetyn valikoiman ja selkeämmän esillepanon ansiosta rakennustarvikkeet ja käyttöyhteystuotteet löytyvät myymälöistä ja noutopihoilta entistä helpommin, toteaa Heinonen. Lattiatasoitteet ja sementtituotteet löytyvät lämpimästä varastosta, noutopihan välittömästä läheisyydestä. Näin tuotteet ovat valmiina käyttöön heti, kun ne nykäistään autoon ja viedään työmaalle. Noutopihalla PDA-käsipäätteet puolestaan nopeuttavat asiakkaan palvelua. Jos kyseessä on tiliasiakas, ei myymälään ole tarvetta mennä lainkaan.

Uusi näyttelyalue helpottaa suunnittelua ja vertailua

Suurta tyytyväisyyttä Jukka Heinonen tuntee uudesta näyttelyalueesta, jossa tuotekokonaisuudet kuten sauna, kylpyhuone, terassi, pintamateriaalit ja maalaus ovat selkeästi ja laajasti esillä:

- Erityisen tyytyväinen olen uuteen näyttelyalueeseemme. Rakentajan kannattaa hyödyntää ”show roomia” materiaalivalintoja tehdessään. Hän voi myös tuoda tai lähettää suunnittelijan ja/tai asiakkaansa paikan päälle tekemään valinnat itse. Asiakkaan projektin suunnittelu ja tuotteiden vertailu on näyttelyssä helppoa. Me tarjoamme lisäksi valmiita ratkaisuja erilaisten tilojen toteuttamiseen. Kun sisäkäyttöön tarkoitettu puutavara on uudistuksen yhteydessä myös siirretty kokonaisuudessaan noutopihalta myymälään, tuotevalikoima, palvelut ja myyjien ammattitaito yhdistyvät luontevasti tukemaan toisiaan.

-  Meiltä rakentaja saa projektiinsa laadukkaan sisustussuunnittelupalvelun, jatkaa Heinonen. Teemme asiakkaalle havainnekuvat ja suunnittelun keittiöistä, säilytysjärjestelmistä, kylpyhuonekalusteista ja pintamateriaaleista. Rakentaja hyötyy, kun voi hoitaa saman katon alla kaiken asioinnin yhteistyössä yritysmyyjän, sisustussuunnittelijan ja asiakkaan kanssa.

STARK Lappeenranta palvelee yli 30 starklaisen voimin. Heinonen kiittää ammattitaitoista ja sitoutunutta henkilökuntaansa ja kertoo, että niin henkilökunnan kuin asiakkaidenkin palautteen perusteella parannuksiin on oltu tyytyväisiä; Myymälä on kokonaisuutena toimivampi ja tukee rakentajan asiointia entistä paremmin.

www.stark-suomi.fi