0
Asiakaspalvelu

STARK Tampere Lielahti uudistui

Jatkamme panostusta myymäläverkostomme uudistamiseen. Yksikönpäällikkö Ville Kuusinen kertoo, miten hiljattain uudistetun Tampereen Lielahden myymälän ja noutopihan palvelut saatiin entistä paremmin pelittämään yhteen,kun uudistus läpivietiin rakentava asiakas lähtökohtana.



- Koko uudistuksen lähtökohta oli asiakaskokemuksen parantaminen, kertoo Ville Kuusinen. Tehokkuusvaatimukset työmailla ovat kasvaneet ja haluamme tarjota rakentavalle asiakkaalle nopeaa ja sujuvaa palvelua niin noutopihalla kuin myymälässäkin. Selkeä kulku ja opasteet sekä helposti saatavilla oleva ammattiapu ovat keskeisiä asioita, joihin uudistuksilla on tähdätty.

Palvelut tukevat toisiaan paremmin

Myymälän selkeyttä ja asiakaspalvelun tavoitettavuutta parannettiin tuomalla rakentajapalvelu ja yrityspalvelu yhteiseen pisteeseen myymälän takaosassa.

- Palvelut tukevat toisiaan näin paremmin, näkee Ville Kuusinen. Samaan tilaan on rakennettu noutopiste, johon on kulku sekä myymälän sisältä, että noutopihalta. Noutopiha ja sen toimivuus ovat ydinasioita ammattiasiakkaalle. Noutavan asiakkaan ei ole aina välttämätöntä edes käydä myymälässä, jos hän saa tarvittavat materiaalit noutopihalta mukaansa.

Myymälän etuosaan on rakennettu huomattavasti entistä laajempi Show Room eli näyttelyalue.Rakentajan on sujuva valita materiaalit kohteeseensa vaikkapa asiakkaan kanssa paikan päällä. Eri vaihtoehtojen vertailu on helppoa, sillä valikoima on nyt hyvin esillä ja samalla alueella. Myös laaja puumaailma sijaitsee myymälän sisätiloissa.

Suomen suurin massa-alue?

- Uskallan sanoa, että meillä on nyt Suomen suurin massa-alue, arvioi Kuusinen. Lielahden myymälän koko on noin 3600m2. Muodoltaan tämä on leveä ja se edesauttoi laajan massa-alueen rakentamisessa. Alue oli jo entuudestaan varsin suuri ja kun projektissa isoja hyllyjä yhdistettiin ja sijoitettiin toiselle puolelle, saimme vielä lisätilaa. Rakentajan jokapäiväiset perushankinnat ovat alueella kattavasti esillä. Lisäksi avara sisääntulo ja uudistettu kassa- ja infopiste, sekä hyllynpäädyt ja opasteet auttavat asiakkaan ”suunnistamista” oikeaan paikkaan. Hyllyn päädyt ja hyllynväliopasteet on myös vaihdettu uusiin. Asiakkaan on helppo löytää tarpeidensa mukainen palvelu.

- Uudistuksen yhteydessä kohentuvat paitsi asiointiympäristö myös henkilökunnan työympäristö ja innolla tämä on otettu vastaan ja odotettukin, kehuu Kuusinen. Näen, että uudistettu yksikkömme on valikoimaltaan ja palveluiltaan ammattiasiakkaalle nyt entistä parempi asiointipaikka. Lisäksi meidän vahva logistiikkamme varmistaa sen, että materiaalit ja tuotteet toimitetaan halutulla tavalla ja halutussa aikaikkunassa, vaikkapa työmaarytmissä tarpeen mukaan.

Urakoitsija löytyi Lielahden omista asiakkaista

- Urakoitsijana tässä hankkeessa oli oma asiakkaamme Alasen Rakennus Oy, toteaa Ville. Heitä haluan tässä vielä erikseen kiittää. Kaikki sujui suunnitelman mukaan ja aikataulussa. Lisäksi he rakensivat uuden noutopisteen. Iso kiitos myös meidän omalle ja samalla Stark Nekalan henkilöstölle, joka oli reilusti mukana ”talkoissa”, vaikka täysillä palveltiin asiakkaita koko muutosprojektin ajan.