0
Asiakaspalvelu

STARK Vaasan myymäläuudistus ammattiasiakas edellä

STARK Vaasan myymälää uudistettiin kevään aikana. Myymäläuudistuksen lähtökohta oli ammattiasiakkaan asiakaskokemuksen parantaminen. Myymälää ja toimintoja uudelleen organisoimalla, selkeyttämällä ja yhdistämällä toteutettiin rakentajalle sujuvampi, ilmavampi ja viihtyisämpi asiointiympäristö. STARK Vaasa sijaitsee Kivihaassa, Vaasan nopeasti kasvaneella, vilkkaalla kauppa-alueella.

Starkin Pohjois-Suomen aluejohtaja Sami Vehmanen uskoo Vaasan markkinaan sekä virkeän alueen näkymiin  - ja on tyytyväinen uudistettuun myymälään;


- Uskomme Vaasan alueen markkinaan. STARK Vaasa sijaitsee erittäin hyvällä paikalla, hyvien kulkuyhteyksien varrella ja asiakasvirrat ovat suuria. Kivihaan alue on kehittynyt kovaa vauhtia ja on nyt tietojeni mukaan viimeistä tonttia myöden täynnä. Vaasa on vilkas yliopistokaupunki ja muuttovoittokunta, johon tehdään parhaillaankin isoja investointeja. Nämä puolestaan tuovat pienille ja keskisuurille rakentajille urakoita.

- Lisäksi tietysti markkina-alueen yksi tärkeä selkäranka - kesämökkiläiset. Palvelemme myös kuluttajia, jotka haluavat ammattilaisen palvelua projekteihinsa. Starkissa rakentaja tai remontoija saa aina ammattilaisen palvelua. Meillä on ollut vilkasta ja kesäasukkaita paljon liikkeellä. Paitsi kesäasuntoja ja -mökkejä, myös kotipihoja ja terasseja on kunnostettu kesän ja syksyn aikana vilkkaasti. Asiakkaat ovatkin ottaneet muutokset tyytyväisinä vastaan. Tämä investointi on jatkumoa aiempiin panostuksiimme alueella ja positiivinen vaikutus näkyy myös myynnissä.

Uudistuksessa ammattiasiakkaan palvelut lähtökohtana

- Vaasassa pienet käytävät ja välit poistettiin, tuotteita siirrettiin ja myymälään järjesteltiin uudet isot hyllylaivalinjat, jatkaa Vehmanen. Opasteet ja hyllyn päädyt vaihtuivat uuden konseptin mukaisiksi ja tukemaan asiakkaan luontevaa kulkua myymälässä. Uudelleen järjestelemällä hyllyrivejä saimme paljon lisää lavapaikkoja ja tilaa rakentajalle myös tärkeälle massa-alueelle myymälän keskeisellä paikalla. Samalla yhdistimme yritys- ja rakennuspalvelun samaan palvelupisteeseen, ja kassapiste vaihdettiin uuteen. Asiakkaan on helppo suunnistaa ja hän tietää heti, mistä palvelua saa.

- Noutopihalla PDA-käsipäätteet nopeuttavat ja sujuvoittavat asiakkaan palvelua. Tulemme saamaan laitteeseen jatkossa uusia ominaisuuksia, jotka edelleen helpottavat ammattiasiakkaan asiointia meillä. Kun asiakkaalla on tili meillä, ei kassalle tarvitse mennä lainkaan. Asiat hoituvat entistä vaivattomammin, jatkossa myös paperittomasti.


- Myymälä tarjoaa asiakkaalle nyt selkeämmän asiointikokonaisuuden. Palvelu sekä tuotteet käyttöyhteystuotteineen on helppo löytää. Asiakkaiden ja henkilökunnan palautteen perusteella parannuksiin on oltu tyytyväisiä. Myymälä on kokonaisuutena toimivampi ja tukee rakentajan asiointia entistä paremmin.

 

www.stark-suomi.fi