0
Asiakaspalvelu

Yrittäjä Janne Liikka ottaa hyödyn irti asiakasohjelmasta

Janne Liikka on yksi Starkin Jemma-asiakasohjelman yli 3000 ammattirakentajasta. Hän siirtyi noin viisi vuotta sitten yrittäjäksi ja omistajaksi vanhempiensa jo 26 vuotta toimineeseen rakennusliike Saneeraus J. Liikkaan. Saneeraus, remontit ja korjaustyöt laidasta laitaan ovat yrityksen keskeistä tekemistä, mutta uudiskohteetkaan eivät ole yrittäjälle tuntemattomia.

Janne Liikasta kasvoi oppisopimuskoulutuksen kautta talonrakentaja. Hän otti oppinsa isältään, rakentamisen ammattilaiselta ja yrittäjältä käytännön työn kautta, ja oman kiinnostuksensa innoittamana.

- Oman talon rakentaminen oli aikanaan erityinen talonrakennuksen ”korkeakoulu”. Rakentaminen on aina kiehtonut ja innostanut. Siinä harvoin mennään oppikirjan mukaan, sillä jokainen kohde ja projekti on erilainen. Rakentajana saan laittaa teoriat käytäntöön, mutta samalla on ajateltava ja sovellettava oppeja ja kertynyttä kokemusta. Yhtä oikeaa ratkaisua harvoin on, ja yllätyksiä tulee lähes aina. Rakentamisessa tietysti myös oman käden jäljen näkyminen on palkitsevaa ja monipuolinen tekeminen innostaa, aika ei käy pitkäksi. Talvisin hoidan myös koneellista kunnossapitoa. Vaihtelulla mieli pysyy virkeänä.

Puutavara yksi menevimmistä materiaaleista

Yksityisyrittäjänä Liikka tekee saneerausta, mutta paljon myös esimerkiksi terasseja ja laitureita.

- Puutavara on yksi menevimmistä materiaaleista. Koronan vuoksi tänä keväänä on ollut paljon terassin laajennuksia. Niiden koot ovat kasvaneet roimasti; Ennen puhuttiin muutamista neliöistä, nyt jopa sadoista.

Liikalla on paljon vakioasiakkaita, jotka ovat löytäneet yrityksen suosittelujen kautta. Hän sanoo, että ”puskaradio” on luotettavin suosittelija, eikä mainostaa ei ole tarvinnut. Kilpailua Liikka pitää hyvänä asiana, sillä se on asiakkaan etu, joka pitää hinnat kurissa.

Jemma-asiakkuus on rakentajan lisähyöty

Starkin asiakkuus on ”perinne, josta ei irti pääse”, Janne Liikka kuvaa yhteistyötään Starkin kanssa;

- Olemme pitkäaikainen, monivuotinen asiakas Starkissa. Tarvetta vaihtaa ei ole ollut, sillä vastuumyyjä palvelee hyvin. Tunnen Lappeenrannan noutopihan kuin omat taskuni – ja Starkin henkilökunta minut ja tarpeeni. Tärkeitä asioita ovat palvelun sujuvuus ja nopeus ja se, että tuntee ihmiset.

Asiakasohjelma Jemma tuli mukaan Starkin palveluvalikoimaan noin vuosi sitten, kun ammattiasiakasta haluttiin palvella entistä vahvemmin ja monipuolisemmin. Nyt Liikan kaltaisia ”jemmaajia” on jo 3000 ympäri Suomen.

- Vastuumyyjä otti jäsenyyden puheeksi, kertoo Janne Liikka. Totesin, että se helppo systeemi ja ilmainen palvelu, joka ei edellytä minulta mitään panostusta, sillä joka tapauksessa asioin pääasiassa Starkissa. Kun ostoja suuntaa ja keskittää, saan lisähöytyä itselleni. Pisteet kirjautuvat automaattisesti järjestelmään, eikä mitään erillistä korttia ostoksia tehdessä tarvitse olla mukana. Kerätyt pisteet voin hyödyntää Jemma-pistekaupassa.

Jemma-bonusohjelma on suunnattu pienemmille, alle 10 työntekijän, rakennusliikkeille.

https://www.stark-suomi.fi/fi/ammattilaisille/jemma